سریلانکا

سریلانکا دامبولا، کندی،کلمبو، بنتوتا


تاریخ این تور به اتمام رسیده است

جاذبه‌ها

سفر به سریلانکا،سرزمین چای و ادویه و نارگیل؛ بازدید از معبد صخره‌ای سیگیریا، باغ ادویه و داروهای گیاهی، فیل‌های آسیایی پیناوالا، دریاچه کندی، معبد دندان مقدس، باغ گیاه‌شناسی کندی، آبشار رام‎‌بودا، کارخانه تولید چای، قله مینی‌آدامزپیک، آبشار راوانا، معبد صخره‌ای بودا، بافت قدیم شهر گال و فانوس گال، قایق‌سواری در بنتوتا، موزه ماسک، قطار گردشگری الا و دریاچه گریگوری

برنامه سفر

1خوب قراره یک سفر هیجان انگیز را به یکی از جزایر فوق العاده زیبا و شگفت انگیز داشته باشیم که تا حدود پنجاه سال پیش به کشور سیلان معروف بوده و امروزه به اشک هندوستان معروف است.
خوب آماده هستین؟!
یکشنبه 28 اسفند
با پرواز ایرلاین فلای دبی ساعت 9:50 صبح به سمت دبی می‌رویم؛ حدود ۶ساعت توقف داریم و با پرواز بعدی به سمت جزیره سریلانکا پرواز می‌کنیم.
2دوشنبه 29 اسفند
حدود ۱ بامداد به پایتخت کشور سریلانکا یعنی کلمبو می‌رسیم، بعد از روادید فرودگاهی به سمت شمال جزیره یعنی شهر دامبولا حرکت می کنیم. بعد از تحویل اتاق ها استراحت کرده و از تفریحات آبی هتل استفاده می‌کنیم. شب شام خوش آمدگویی به صورت بوفه خورده و آماده مراسم سال تحویل 1402 شمسی می‌شویم.
3سه شنبه 1 فروردین
پس از صرف صبحانه به بازدید از مجموعه ی شگفت انگیز سیگیریا رفته و پیمایش حدود ۱۲۰۰ پله داریم و یکی از اثرهای ثبت جهانی یونسکو در این کشور زیبا را می‌بینیم. پس از صرف ناهار به هتل بازگشته و استراحت می‌کنیم.
4چهارشنبه 2 فروردین
پس از صرف صبحانه و تحویل اتاق های هتل به سمت شهر کندی که در نزدیکی مرکز جزیره سریلانکا قرار دارد حرکت می‌کنیم، در راه به بازدید از باغ ادویه و گیاهان دارویی در شهر ماتاله توقف کرده و بازدید می‌کنیم. در ادامه مسیر به پیناوالا رفته، پس از صرف ناهار به بازدید از یتیم خانه فیل آسیایی رفته؛ شب به هتل محل اقامت در شهر کندی می‌رویم.
5پنجشنبه 3 فروردین
پس از صرف صبحانه به بازدید از باغ گیاهشناسی می‌رویم‌، این باغ بیش از 4000 گونه گیاه دارد. در ادامه گشت ها به بازدید از کارگاه ساخت جواهرات می‌رویم
بازدید از معبد دندان مقدس(معبد دندان مقدس محل نگهداری دندان بودا به عنوان مهم ‌ترین یادگار بودا به شمار می‌رود)، به بازدید دریاچه کندی می‌رویم.
عصر به صورت گشت اختیاری(هزینه ورودیه با همسفر می‌باشد) به دیدن رقص سنتی و بومی مردمان سریلانکا می‌رویم.
شب برای استراحت به هتل محل اقامت بازمی‌گردیم
6جمعه 4 فروردین
پس از صرف صبحانه و تحویل اتاق های هتل به سمت شهر نواراالیا حرکت می‌کنیم، در مسیر به بازدید از آبشار زیبای رامبودا دیدن میکنیم، و یکی از قدیمی‌ترین کارخانه چای سریلانکا(برای حدود 120 سال پیش) می‌رویم، با روند تولید چای سفید، سبز و سیاه آشنا می‌شویم و امکان خرید چای نیز مهیا است. در مسیر تا به شهر نواراالیا از بین مزارع چای سیلان حرکت می‌کنیم و به این می‌رسیدیم و کنار دریاچه گریگوری پیاده روی می‌کنیم.
عصر برای استراحت به هتل می‌رویم
7شنبه 5 فروردین
پس از صرف صبحانه به سمت راه آهن رفته با قطار فاصله دو شهر نواراالیا تا الا را می‌رویم. این مسیر فوق العاده زیبا که حدود ۴ ساعت است، از بین مزارع چای سیلان حرکت می‌کند و دومین مسیر زیبا ریلی دنیا به شمار می‌رود، به شهر الا می‌رسیم، استراحت کرده و از کافه های فوق العاده این شهر لذت می‌بریم
8یکشنبه 6 فروردین
پس از صرف صبحانه و تحویل اتاق ها به صعود قله مینی آدامزپیک می‌رویم، در مسیر صعود به قله در بین مزارع چای سیلان پیاده روی می‌کنیم. سپس به سمت منطقه ساحلی جزیره سریلانکا که در جنوب کشور قرار دارد حرکت می‌کنیم. در مسیر از آبشار راوانا و معبد صخره ای بودا بازدید میکنیم و عصر به ویلگاما می‌رسیم
9دوشنبه 7 فروردین
امروز وقت استراحت است تا از تفریحات آبی هتل استفاده کنیم و ریلکس کنیم.
10سه شنبه 8 فروردین
پس از صرف صبحانه و تحویل اتاق ها به سمت کلمبو حرکت می‌کنیم. در مسیر به بازدید ماهیگیریان معروف گال می‌رویم، سپس به شهر گال رفته و به بازدید بافت قدیم این شهر، قلعه قدیمی، فانوس دریایی می‌پردازیم و از فروشگاه های صنایع دستی سوغاتی خریداری می‌کنیم. در ادامه مسیر از موزه و کارگاه ساخت ماسک دیدن می‌کنیم، به شهر بنتوتا رفته و با قایق به دیدن جنگل حرا می‌رویم، و خفاش میوه خوار می‌بینیم
شب به شهر کلمبو می‌رسیم
11چهارشنبه 9 فروردین
پس از صرف صبحانه برای خرید ادویه مرغوب سریلانکا به بازار محلی می‌رویم، سپس به بازدید مسجد سرخ می‌رویم، به مرکز خرید و به سمت فرودگاه کلمبو حرکت می‌کنیم و با پرواز ساعت 10 شب ایرلاین فلای دبی به سمت تهران برمی‌گردیم.

درباره سفر

اطلاعات تکمیلی