ایلام ماداکتو

از تنگه کافرین تا غار زینگان
خبرم کن!
برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد اما چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای همسو به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل
ایلام ماداکتو
از تنگه کافرین تا غار زینگان


استان ایلام با کوه، دره، آبشار، دریاچه، غار، جنگل و هرآنچه که تصور کنید، یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری برای طبیعت دوستان است. سفر شما به ایلام فرصتی است تا از شلوغی شهرها دور شده و در آغوش طبیعت به آرامش برسید. در طبیعت بکر و شگفت‌انگیز ایلام، روح خود را به پرواز درآوردید و در دامان طبیعت جریان روح‌نواز زندگی را تجربه کنید. در سفر با تور ایلام همسوسفر نگرانی برای تنها سفر کردن به دل طبیعت نخواهید داشت و لازم نیست که به دنبال وسیله نقلیه طبیعت‌گردی یا دیگر امکانات سفر باشید.

 

ایلام کجاست؟

استان ایلام در غرب کشور واقع شده و از استان‌های زیبای مرزی است. ایلام از شمال با کرمانشاه، از جنوب با خوزستان، از شرق با لرستان و از غرب با کردستان عراق همسایه است. در غرب رشته کوه زاگرس به ایلام می‌رسد، پس در انتظار آب‌وهوایی کوهستانی و سکوت و آرامش کوهسارها باشید. مرکز این استان، شهر ایلام است و از دیگر شهرهای آن می‌توان به آبدانان، دهلران، مهران، دره‌شهر، زرنه، سرابله، صالح‌آباد و... اشاره کرد. شهر ایلام پرجمعیت‌ترین شهر این استان بوده و دارای دو منطقه شهرداری است.

 

چرا تور ایلام؟

زمانی که حرف از طبیعت‌گردی و جنگل و آبشار به میان می‌آید، طبیعت بکر و زیبا و مناظر رویایی ایلام، در غربی‌ترین نقطه ایران در هیچ کجا نظیر ندارد. کوه، تنگه، جنگل، دشت، دریاچه و هر آنچه که تصور کنید، در سفر به ایلام در انتظار شماست. از جذاب‌ترین مناظر طبیعی این استان می‌توان به غار زینگان، تنگ رازیانه، دریاچه دوقلو سیاه گاو آبدانان، سد سیمره، تنگ کافرین، آبشار تلخاب، تنگه برنجان و آبشار ماهوته اشاره کرد. در سفر به استان ایلام خود را برای تماشای چشم‌نوازترین مناظر طبیعی آماده کنید.

البته در سفر با تور گروهی ایلام می‌توانید از آثار تاریخی آن همچون پل گاومیشان نیز دیدن کنید. اگرچه زیبایی مناظر خیره‌کننده استان ایلام در قاب دوربین جای نمی‌گیرند، اما در این سفر دوربین عکاسی خود را فراموش نکنید. سفر با هدف طبیعت‌گردی همیشه یک نگرانی‌هایی دارد که انتخاب تور ایلام همسوسفر به این نگرانی‌ها پایان می‌دهد.

 

جاذبه‌های گردشگری ایلام

آشنایی با جاهای دیدنی ایلام شما را برای سفر به این استان زیبا و منحصر به فرد مشتاق‌تر می‌کند. دیدنی‌های ایلام در جاذبه‌های طبیعی آن همچون تنگه کافرین، آبشار تلخاب، غار زینگان، سد سیمره و دیگر مناظر طبیعی خلاصه نمی‌شود. در دل این مناظر طبیعی، به برخی از آثار تاریخی و کهن همچون پل تاریخی گاومیشان و شهر باستانی ماداکتو می‌رسید. رد گذر تاریخ کهن این مرزوبوم در دل طبیعت ایلام بر جای مانده است و از دلاوری‌های سردارانی همچون بهرام چوبین سخن می‌گوید.

 

دریاچه دوقلو سیاه گاو آبدانان؛ زیبایی و آرامش

در شهرستان آبدانان به یکی از شگفتی‌های سفر به ایلام می‌رسید که دریاچه‌ای منحصر به فرد در سطح ایران و جهان است. در اثر عبور رودخانه سیاه گاوس از بین صخره‌ها، این دریاچه به شکل دوقلو درآمده است که دریاچه دوم با فاصله کمی قرار گرفته، از نظر اندازه کوچکتر است و با کانالی ۱۰ متری به دریاچه اول متصل می‌شود. قرارگیری دریاچه دوقلو سیاه گاو در میان تپه‌ها و کوه‌ها زیباترین مناظر را خلق کرده است که بدون شک شگفتی ایلام را نشان می‌دهد. در کنار دریاچه کمی بیاسایید و با صدای روح‌نواز آب، غرق در آرامش شوید.

 

تنگه کافرین؛ شگفتی در میان کوه‌ها

تنکه کافرین در شهرستان بدره قرار دارد و تنوعی از مناظر مختلف همچون کوه، صخره، چشمه و برکه است و زیبایی آن فراتر از تصور شما خواهد بود. در تنگه کافرین می‌توانید قایق‌سواری کنید و در مناظر زیبای اطراف و صدای موج‌های آرام آب، غرق شوید. آغاز و سرچشمه این آب‌های جاری ارتفاعات کبیرکوه است و رودخانه سیمره مقصد نهایی آن خواهد بود. زیبایی تنگه کافرین را تنها باید به چشم دید و سخن از توصیف آن عاجز است.

 

دیگر دیدنی‌ها در تور ایلام

دیدنی‌‌های ایلام تنها به چند موردی که معرفی کردیم، محدود نمی‌شود، اما فراموش نکنید که برای سفر به این منطقه به یک کوله‌پشتی و تور گروهی ایلام نیاز دارید. از دیگر جاذبه‌های گردشگری ایلام می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • غار زینگان
  • تنگه رازیانه
  • سد سیمره
  • آبشار تلخاب
  • آبشار ماهوته
  • پل تاریخی گاومیشان
  • تنگه بهرام چوبین

 

جاذبه‌های فرهنگی ایلام

همه ما استان ایلام را با مردم خونگرم و مهمان‌نواز می‌شناسیم که با زبان زیبای کردی صحبت می‌کنند. البته در بخش‌هایی از شهرستان‌های آبدانان، دره‌شهر، دهلران و بدره، مردم با زبان لری نیز سخن می‌گویند. لباس‌های زیبا محلی و غذاهای سنتی کردی و البته لری از نمودهای فرهنگی ایلام است.

در سفر با تور ایلام همسوسفر می‌توانید با فرهنگ‌ها و نحوه زندگی مردم ایلام نیز آشنا شوید. البته عشایر این منطقه نیز با نحوه زندگی و آداب‌ورسوم ویژه خود، بخش دیگری از فرهنگ زندگی در استان ایلام را تشکیل داده‌اند. در گذر خود به سمت دیدنی‌های ایلام در دل طبیعت، عشایر خونگرم و مهربان ایلام را نیز خواهید دید و چادرهای عشایر جلوه دشت و دره‌ها را دو چندان کرده است.

 

بهترین زمان تور ایلام

استان ایلام شرایط آب‌وهوایی متنوعی دارد که همین موضوع نیز از جذابیت‌های سفر با تور ایلام محسوب می‌شود. بخش‌های شمالی این استان هوای سردتری دارد، اما در بخش‌های جنوبی هوای گرم‌تری را شاهد هستیم. از شمال استان که به سمت جنوب حرکت کنیم، از کوه‌های پوشیده از برف به جنگل‌های سرسبز و زیبا می‌رسیم.

بهترین زمان سفر با تور گروهی ایلام بهار و اوایل پاییز است که آب‌وهوا معتدل‌تر بوده و فرصت دارید تا از تمامی مناظر طبیعی آن لذت ببرید. بسیاری از افراد تعطیلات نوروز را برای سفر به ایلام انتخاب می‌کنند که بدون شک در این زمان، ایلام از همیشه شلوغ‌تر خواهد بود. خنکای نسیم طبیعت در روزهای بهار و اوایل پاییز از همیشه دل‌انگیزتر خواهد بود.

 

سوالات متداول

از تهران تا ایلام چقدر در راه خواهیم بود؟

از تهران تا ایلام باید در حدود ۶۷۰ کیلومتر در راه باشید که این مسافت بین ۸ تا ۱۰ ساعت (با توجه به سرعت حرکت) طول می‌کشد.

در سفر به ایلام چه سوغاتی را تهیه کنیم؟

از مشهورترین سوغات ایلام می‌توان به شیرینی‌های محلی همچون بژی‌ برساق و کله‌ کنجی اشاره کرد، پس شکم خود را برای چشیدن طعم‌های شیرین و جذاب صابون بزنید! علاوه بر شیرینی، می‌توان صنایع دستی ایلام همچون قالی کردی، گیوه‌دوزی، جاجیم‌‌بافی، سفالگری و قلم‌زنی روی مس را به عنوان سوغات ایلام تهیه کرد که بهترین یادگار برای شما و بهترین هدیه برای عزیزانتان خواهد بود.

مهم‌ترین دلیل سفر با تور ایلام همسوسفر چیست؟

در تور ایلام همسوسفر می‌توانید طبیعت‌گردی، بازدید آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی استان ایلام را تجربه کرده و با زیبایی‌ها و فرهنگ مردم این منطقه آشنا شوید.

در سفر ایلام چه وسایلی را با خود همراه کنیم؟

ایلام، سفر به دل طبیعت و تماشای زیبایی‌ها است؛ پس همراه داشتن کوله‌پشتی، لباس و کفش مناسب، وسایل شخصی، بطری آب و کلاه و ضدآفتاب را فراموش نکنید.