بوشهر

خبرم کن!
برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد اما چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای همسو به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل
بوشهر


این بار با ما همسو شوید تا به زیبایی‌های بی‌همتا سفر کرده و غرق در آبی نیلگون خلیج همیشه فارس، اوج لذت را در کنار هم تجربه کنیم. بوشهر، سراسر زیبایی است، از سواحل و بوی دریا گرفته تا عمارت‌ها و آثار تاریخی این شهر همه شگفتی است. سفر به بوشهر، لمس خلیج فارس در کنار مردم خون‌گرم حاشیه خلیج است که در عمق چشمان آن‌ها تنها مهربانی دیده می‌شوید. تور بوشهر همسوسفر فرصتی است تا به جنوب ایران و خطه استان بوشهر سفر کنید و بهترین تجربه‌ها را در آلبوم خاطرات خود رقم بزنید.

 

بوشهر کجاست؟

بوشهر از استان‌های جنوب غربی ایران در همسایگی خلیج فارس است که رازهایی از تاریخ پرفراز و نشیب ایران در دوره‌های مختلف را در سینه خود حفظ می‌کند. مرز دریایی این استان با خلیج فارس بیش از ۷۰۷ کیلومتر است و این موضوع سبب شده است تا آبی خلیج فارس را در بوشهر به تماشا بنشینیم.

استان بوشهر از شمال با خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد، از جنوب شرقی با هرمزگان، از شرق با استان فارس و از جنوب غربی و غرب با خلیج فارس همسایه است. مردم بوشهر با لهجه زیبای بوشهری سخن می‌گویند و همچون دیگر مردم جنوب ایران بسیار خونگرم و مهمان‌نواز هستند. مرکز این استان شهر زیبای بوشهر است و از دیگر شهرستان‌های آن می‌توان به عسلویه، دشتستان، تنگستان، گناوه، دیلم و کنگان اشاره کرد. جزایر زیبایی همچون خارک، خارکو، شیف، نخیلو، بیدو، خان و... در آب‌های خلیج فارس به استان زیبای بوشهر تعلق دارند.

 

چرا تور بوشهر؟

اگر تاکنون به بوشهر نرفته‌اید، بهتر است این سوال را از خود بپرسید که چرا تابه‌حال به بوشهر سفر نکرده‌ام؟ مناظر طبیعی بوشهر ترکیبی از سواحل رویایی، بوی دریا و نخلستان‌های چشم‌نواز است. شبگردی در بندر زیبای بوشهر یکی از بهترین لحظات شما در تور بوشهر خواهد بود.

در سفر با تور بوشهر همسوسفر همه چیز به مناظر طبیعی خلاصه نمی‌شود، چراکه در بوشهر آثار تاریخی فراوانی وجود دارد. سفر به بوشهر را می‌توان ورق زدن برگ‌های تاریخ این دیار دانست. از جاذبه‌های تاریخی بوشهر می‌توان به عمارت دهدشتی، عمارت کازرونی، عمارت امیریه و عمارت گلشن اشاره کرد. پس کوله خود را آماده کنید تا سفری رویایی به بوشهر، شهر شگفتی‌ها و زیبایی‌ها داشته باشیم.

 

جاذبه‌های گردشگری بوشهر

جاهای دیدنی بوشهر ترکیبی از سواحل و مناظر طبیعی و آثار تاریخی است. اصلا آشنایی با این دیدنی‌ها به شما این اشتیاق را می‌دهد تا همین حالا کوله خود را به مقصد بوشهر آماده کنید. در سفر با تور گروهی بوشهر دیدنی‌های همچون عمارت دهدشتی، عمارت کازرونی، عمارت امیریه، عمارت گلشن، کلوت‌های خورموج، گنبد نمکی جاشک و قدم زدن در ساحل خلیج فارس در انتظار شماست. پس وقت را برای رفتن به بوشهر از دست ندهید.

 

گنبد نمکی جاشک

در ۱۴۴ کیلومتری شهر بوشهر به یکی از بزرگ‌ترین کوه‌های نمکی جهان می‌رسید که درخششی خیره‌کننده دارد. این قله و غارهای نمکی اطراف آن از شگفتی‌های سفر به بوشهر هستند که برخی آن را به فانوس دریایی بزرگ و نمکی تشبیه کرده‌اند. بلورهای گنبد نمکی جاشک در اثر روان‌آب‌ها و میزان تبخیر بالا در فصل تابستان به وجود می‌آیند.

 

عمارت دهدشتی

عمارت دهدشتی با نام عمارت روغنی نیز معروف است و دلیل آن را می‌توان ساخت عمارت توسط حاج غلامحسین دهدشتی، تاجر معروف روغن در دوره قاجار دانست. این عمارت با ۴ طبقه در زمان خود تنها عمارت چهار طبقه بوشهر بود و برج بلند این شهر محسوب می‌شد. این عمارت هم‌اکنون به عنوان موزه تاریخ پزشکی خلیج فارس شناخته می‌شود؛ پس بازدید از این عمارت یک تیر و چند نشان است تا هم یک عمارت تاریخی و هم وسایل پزشکی و نسخ خطی پزشکی را از نزدیک ببیند.

 

سواحل بوشهر

اصلا تمام سفر با تور بوشهر یک طرف، لذت قدم زدن در ساحل نیز یک طرف دیگر! در تور گروهی بوشهر کنار هم در ساحل جمع شده و تفریح می‌کنیم. لذت تماشای غروب آفتاب و کافه‌گردی در امتداد ساحل بوشهر را از دست ندهید. گشت‌وگذار در کنار ساحل شما را از قیل‌وقال زندگی رها می‌کند تا غرق در صدای امواج به آرامش برسید.

 

دیگر دیدنی‌های بوشهر

بدون شک در چند جمله و چند خط نمی‌توان به تمام دیدنی‌های بوشهر پرداخت و اصلا قلم از توصیف آن‌ها عاجز است؛ پس به قول معروف، شنیدن کی بود مانند دیدن! از دیگر دیدنی‌ها در سفر با تور گروهی بوشهر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عمارت کازرونی
  • عمارت امیریه
  • عمارت گلشن
  • کلوت‌های خورموج
  • شبگردی در بندر بوشهر

 

جاذبه‌های فرهنگی بوشهر

سفر به بوشهر فرصتی برای آشنایی با مردم محلی این بندر زیبا است. مردمی خونگرم، خستگی‌ناپذیر و بسیار مهربان! از نخلستان‌ها تا بندر بوشهر، کشاورزان و صیادانی را می‌بینید که در خطوط چهره آن‌ها، فراتر از تمام خستگی‌ها، ردی از مهربانی نقش بسته است.

لباس‌های محلی بوشهر به ویژه لباس خانم‌ها ترکیبی از نقش‌ها و رنگ‌های زیبا است که پیشنهاد می‌کنیم حتما یکی از این لباس‌ها را تهیه کنید. از غذاهای بوشهر نیز که هرچه بگوییم، کم گفته‌ایم! از معروف‌ترین غذاهای بوشهر می‌توان به قلیه ماهی، ته انداز، ماهی شکم‌پر و ماهی سرخ شده اشاره کرد که طعم آن‌ها را تا مدت‌ها زیر زبان خود حس می‌کنید.

 

بهترین زمان تور بوشهر

استان بوشهر دارای آب‌وهوای گرم و بیابانی است که این گرما در طول تابستان با شرجی دریا نیز همراه می‌شود. گرمای تابستان بوشهر احتمالا چیزی فراتر از تصور شماست؛ دمای بالای ۳۵ درجه در اواخر تیر و مرداد که محلی‌ها به آن فصل خرماپزان می‌گویند. بهترین زمان سفر با تور گروهی بوشهر را می‌توان فاصله اواخر پاییز، زمستان و اوایل بهار دانست. اگر از سرمای هوا در زمستان خسته شدید، تور بوشهر جذاب‌ترین انتخاب شما برای سفر خواهد بود تا از سرما به هوای معتدل سواحل خلیج فارس پناه ببرید.

 

سوالات متداول

بهترین راه سفر به بوشهر از تهران چیست؟

بهترین انتخابی که می‌توانید از تهران به بوشهر سفر کنید، هواپیما است. مسیر هوایی تهران بوشهر در حدود ۷۵۰ کیلومتر است که پرواز شما تقریبا پس از یک ساعت و ۱۵ دقیقه در فرودگاه بوشهر به زمین می‌نشیند.

از بوشهر چه سوغاتی تهیه کنیم؟

اگر خوراکی را به هر سوغات دیگری ترجیح می‌دهید، در تور بوشهر خرید خرما، پنیر خرما، شیره و ارده را فراموش نکنید. به خاطر داشته باشید که صنایع دستی بوشهر همچون حصیربافی، گلیم گبه بافی، سوزن‌دوزی و سفالگری نیز سوغاتی خاص و فوق‌العاده هستند.

در سفر به بوشهر چه وسایلی همراه خود ببرم؟

تفاوتی نمی‌کند که در چه فصلی به بوشهر سفر می‌کنید، درهرحال پالتو و لباس گرم به کار شما نمی‌آید. در عوض لباس‌های مناسب برای گردش در کنار ساحل، کلاه، عینک آفتانی، کرم ضدآفتاب و یک کوله سفری را فراموش نکنید.

چرا تور بوشهر همسوسفر را انتخاب کنیم؟

همسوسفر با فراهم کردن بهترین امکانات، راهنمایان حرفه‌ای و برنامه‌ریزی بهترین برنامه سفر به بوشهر، در پی آن است تا جذاب‌ترین خاطرات شما از سفر به سرزمین خورشید خلیج فارس را رقم بزند.