چابهار

سفر به سرزمین گاندوها - هتل 4ستاره
خبرم کن!
برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد اما چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای همسو به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل
چابهار
سفر به سرزمین گاندوها - هتل 4ستاره


سواحل مکران، این واژه تا چه اندازه برای شما آشنا است؟ امتداد خط ساحلی دریای عمان در استان سیستان بلوچستان را از دیرباز با نام سواحل مکران می‌شناسند و بندر چابهار قلب تپنده مکران است! چابهار، شهری بندری است که هرچه از زیبایی‌های آن بگوییم، کم گفته‌ایم. تور چابهار همسوسفر فرصتی است تا با سواحل عمان، سرزمین گاندوها، جنگل‌های مانگرو و مردم خونگرم و مهربان چابهار آشنا شده و سفری متفاوت‌تر از همیشه را به جنوب ایران تجربه کنید.

 

چابهار کجاست؟

به تنها بندر اقیانوسی ایران در قلب سواحل مکران خوش آمدید، اینجا چابهار است. بندر چابهار که با نام منطقه آزاد چابهار نیز شناخته می‌شود، در جنوب شرقی ایران و در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد. این شهر به دلیل ارتباط با دریای عمان و اقیانوس هند، منطقه مهم تجاری محسوب می‌شود و همین اهمیت تجاری، ردی از تجاوز و دست‌درازی بیگانگان در طول تاریخ را بر چهره این شهر بندری بر جای گذاشته است.

چابهار فراسوی تمام اهمیت تجاری و استراتژیک، منطقه‌ای گردشگری با سواحل، تالاب‌ها، غارها و اسکله‌های زیبا است. اگر شما نیز تابه‌حال جنگل‌های حرا را از نزدیک ندیده‌اید، خود را برای تماشای شگفت‌انگیزترین درختان، در دل آب‌های ساحلی آماده کنید.

 

چرا تور چابهار؟

سواحل جنوبی ایران سراسر زیبایی و شگفتی هستند و بندر چابهار اوج این زیبایی است. در سفر به چابهار سواحل و اسکله‌های زیبا، جنگل‌های حرا، غارهای اعجاب‌انگیز و حتی کوه و دریا شما را فرا می‌خوانند تا روح خود را در فراز این مناظر زیبا به پرواز درآورید. اگر هنوز نمی‌دانید گل‌فشان چیست یا آن را از نزدیک ندیده‌اید، سفر با تور چابهار همسوسفر، فرصت دیدن این اعجاب طبیعت است. هوای معتدل و «چهار بهار» مزید بر علت می‌شود تا دیگر سوالی درباره سفر به بندر چابهار باقی نماند، اکنون زمان آماده کردن باروبندیل سفر است!

 

جاذبه‌های گردشگری چابهار

تور چابهار را با قدم زدن در اسکله کنارک آغاز می‌کنیم و در ادامه دیگر جاهای دیدنی چابهار همچون تالاب لیپار، کوه‌های مریخی، خلیج گواتر، ساحل درک، غار‌های سه‌گانه تیس، ساحل پزم تیاب و بندر بریس، ما را به تماشای خود دعوت می‌کنند تا غرق در زیبایی طبیعت، دمی بیاسایید. در این سفر جذاب و رویایی، تماشای کوه گل‌فشان و جنگل‌های حرا، بسیار خاص و شگفت‌انگیز بوده و چشم‌ها را به خود خیره می‌کند.

 

کوه‌های مریخی

کوه های مریخی را می‌توان از جذاب‌ترین و البته عجیب‌ترین دیدنی‌ها در تور گروهی چابهار دانست که در فاصله ۴۰ تا ۵۰ کیلومتری چابهار قرار گرفته‌اند. این منطقه از کوه‌هایی قهوه‌ای تا صورتی با ارتفاع متغیر ۵ تا ۱۰۰ متر تشکیل شده که مشابه نام خود شبیه به زمین مریخ است!

 

جنگل حرا

جنگل های حرا در دو بخش متفاوت از چابهار قرار گرفته‌اند که بخشی از آن‌ها در روستای گواتر و بخشی دیگر در روستای تیس است. مانگرو یا حرا درختانی هستند که در آب‌های ساحلی زندگی می‌کنند. هم‌زمان با مد دریا، بخش اصلی درختان زیر آب رفته و در هنگام جزر، سر از آب در می‌آورند. سازگاری این درختان با آب شور سواحل عمان و زیبایی آن‌ها، احتمالا عجیب‌ترین چیزی است که در سفر با تور چابهار همسوسفر به چشم می‌بینید!

 

تالاب لیپار

لیپار دریاچه‌ای عجیب و منحصر به فرد در کیلومتر ۲۰ جاده چابهار به گواتر است که به عنوان عروس چابهار شناخته می‌شود. دریاچه لیپار از توقف آب دریای عمان بین دو کوه به وجود آمده و آب بسیار شور اما به رنگ صورتی دارد! مناظر اطراف این دریاچه با جلوه رنگ صورتی آب بسیار دیدنی و خیره‌کننده است؛ پس در تور چابهار، تماشای این تالاب منحصر به فرد را از دست ندهید.

 

جاذبه های فرهنگی چابهار

لباس‌های محلی چابهار مشابه دیگر مردم استان سیستان و بلوچستان ترکیبی از رنگ‌های شاد و طرح‌های زیبا است که هنر دست بومیان این منطقه محسوب می‌شود. مردم چابهار بسیار خونگرم و مهمان‌نواز هستند و در عمق چشمان آن‌ها چیزی جز مهربانی دیده نمی‌شود. مردم چابهار علاوه بر جشن عید نوروز، برای اعیاد مذهبی همچون عید فطر و قربان احترام زیادی قائل بوده و مراسم‌های مختلفی برگزار می‌کنند. اصلا آشنایی با فرهنگ و موسیقی و سبک زندگی مردم بومی چابهار، بسیار تماشایی و جذاب بوده و بخشی از تور گروهی چابهار است.

 

بهترین زمان تور چابهار

کمی که به نام چابهار فکر کنید، به آب‌وهوای آن پی خواهید برد؛ چهار بهار! بندر زیبای چابهار در تمام طول سال آب‌وهوایی بهاری دارد که تابستان‌ها دمای هوا از ۳۱ درجه فراتر نرفته و در زمستان کمتر از ۱۹ درجه نخواهد شد. در مقایسه با دیگر بنادر و شهرهای جنوب ایران، تابستان چابهار از همه جا خنک‌تر بوده و معتدل است. با وجود گرمای نه چندان شدید در فاصله اردیبهشت تا اواخر تابستان، هوای چابهار شرجی است و رطوبت هوا در اردیبهشت و خرداد به اوج خود می‌رسد. به همین دلیل در این زمان‌ها، چابهار از نظر تعداد گردشگر، از همیشه خلوت‌تر خواهد بود.

بهترین زمان سفر با تور گروهی چابهار از آبان تا اواسط فروردین است که آب‌وهوا از همیشه بهتر بوده و شرجی هوا کمتر است. در این اوقات ابر و باد و مه و خورشید و فلک، دست به دست یکدیگر می‌دهند تا بهترین شرایط برای سفر به چابهار زیبا فراهم شود. البته اگر با شلوغی میانه خوبی ندارید، تعطیلات نوروز انتخاب مناسبی برای سفر شما نخواهد بود.

البته با توجه به گرم شدن سال‌های اخیر، بهتر است در فصول گرم سال به این منطقه و به طور کلی مناطق جنوبی کشور سفر نکنید.

 

سوالات متداول

از چابهار چه سوغاتی تهیه کنیم؟

اگر به شیرینی‌های محلی علاقه دارید، در سفر به چابهار «لندو» را از دست ندهید. اگر هم اهل شکلات هستید، در این منطقه آزاد، امکان خرید شکلات‌های اصل خارجی را خواهید داشت. از دیگر سوغات چابهار می‌توان به صنایع دستی آن نظیر سوزن‌دوزی، سفالگری، گلیم‌بافی، حصیربافی و آینه‌دوزی اشاره کرد.

چرا تور چابهار همسوسفر؟

همسوسفر در تور چابهار کلیه امکانات لازم همچون هتل ۴ ستاره و سفر با هواپیما را برای یک سفر راحت فراهم کرده است. در ضمن برنامه‌ریزی این سفر به گونه‌ای است تا از بهترین مناظر و زیبایی‌های این بندر شگفت‌انگیز دیدن کنید.

در پرواز تهران چابهار چه مدت در هواپیما هستیم؟

فاصله هوایی تهران تا چابهار در حدود ۱۴۰۰ کیلومتر است و مدت زمان ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا پرواز شما در فرودگاه چابهار به زمین بنشیند.

در سفر به چابهار به چه وسایلی نیاز داریم؟

در سفر با تور چابهار همراه داشتن وسایلی همچون مدارک شناسایی، کوله پشتی، لوازم بهداشتی، لیوان شخصی و لباس و کفش مناسب را فراموش نکنید. همچنین در این سفر به کلاه، عینک آفتابی، کرم ضدآفتاب و قمقمه نیاز خواهید داشت.