جزیره هرمز

بازی رنگ و آفتاب
خبرم کن!
برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد اما چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای همسو به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل
جزیره هرمز
بازی رنگ و آفتاب


خاک سرخ و کوه‌های اعجاب‌انگیز رنگین‌کمانی در ساحل چشم‌نواز خلیج همیشه فارس، تنها بخشی از زیبایی‌های این بهشت زمینی است. جزیره هرمز فراتر از تصور و خیال، همچون یاقوتی سرخ در آب‌های نیلگون خلیج فارس می‌درخشد. در جزیره هرمز به هر سو که بنگرید، جز زیبایی چیزی به چشم نمی‌آید. غروب آفتاب جلوه‌ای دیگر به دریا و خاک ساحل می‌دهد تا بهترین مناظر تمام عمر خود را به چشم ببینید. با همسوسفر همراه شوید تا در کنار یکدیگر این شگفتی‌ها را از نزدیک لمس کنیم.

 

جزیره هرمز کجاست؟

هرمز، جزیره‌ای در نزدیکی تنگه هرمز است که در حدود ۴۲ کیلومتر مربع مساحت دارد. اصلا دلیل نام‌گذاری این جزیره هم نزدیکی آن به تنگه هرمز است و شبیه یک مخروط ناتمام دیده می‌شود. شهرت هرمز به خاطر خاک سرخ و در بعضی نقاط رنگین‌کمانی این جزیره است که هرچه از زیبایی آن بگوییم، کم گفته‌ایم!

این منطقه به دلیل ترکیبات معدنی و رسوبات زمین‌شناسی، متفاوت از دیگر مناطق و جزایر ایرانی است که حتی در برخی مناطق خاک هرمز را می‌توان خورد! البته شما برخلاف دیگر گردشگران باشید و از خریدن این خاک خودداری کنید تا این میراث کهن و طبیعی حفظ شده و به محیط زیست این منطقه آسیبی وارد نشود.

 

چرا تور جزیره هرمز؟

هرمز زیبایی تمام است، شگفتی بی‌پایان طبیعت در پس دوره‌های زمین‌شناسی! این منطقه شکوهی وصف‌ناپذیر در آب‌های خلیج همیشه فارس است که چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. سواحل خاک سرخ و دره رنگین‌کمان، از دیدنی‌هایی است که در تمام دنیا نظیر ندارد. سواحل هرمز شکوه تمام‌نمای طبیعت خلیج فارس است؛ در کنار ساحل بنشینید و غرق در زیبایی خلیج، نوازش نسیم دریا را روی پوست خود احساس کنید.

البته در تور جزیره هرمز همسوسفر از آثار تاریخی این جزیره همچون قلعه پرتغالی‌ها و موزه دکتر نادعلیان نیز دیدن می‌کنید. زیبایی‌ها و شگفتی‌های هرمز آنقدر زیاد است که جای سوالی درباره چرایی سفر به این منطقه باقی نمی‌ماند!

 

جاذبه‌های گردشگری جزیره هرمز

آنچه در سفر به جزیره هرمز به چشم می‌بینید، فراتر از تصور شماست. جاهای دیدنی جزیره هرمز از ساحل و دریا آغاز می‌شود تا به دره‌های جزیره برسد. در تور گروهی جزیره هرمز از تماشای دره رنگین‌کمان، ساحل خاک سرخ، ساحل لاک‌پشت، دره مجسمه‌ها و الهه نمک شگفت‌زده خواهید شد. بازدید از قلعه پرتغالی‌ها و بافت جزیره هرمز نیز جذابیت‌های سفر شما را دوچندان می‌کند تا از سفر به هرمز غرق در لذت و آرامش شوید.

 

دره رنگین کمان

هرمز را با نام جزیره رنگین‌کمان می‌شناسند و دلیل آن وجود همین دره رنگین کمان است. این دره از پستی بلندی‌هایی تشکیل شده که با رنگ‌های مختلفی همچون قرمز، مشکی، نقره‌ای، زرد و... دیده می‌شوند. این منطقه زمین‌شناسی سراسر شگفتی است و گویی طبیعت، فرشی رنگارنگ را در زمین این دره گسترانده است.

 

ساحل فرش

ساحل فرش یکی از دیدنی‌های این جزیره است که از ترکیب خاک منحصر به فرد هرمز و تلاش هنرمندان بومی جزیره ایجاد شده است. در نزدیکی ساحل با استفاده از خاک‌های رنگی جزیره، یک فرش زمینی پهن شده که دیدن آن در کنار ساحل از جذابیت‌های سفر با تور جزیره هرمز همسوسفر خواهد بود.

 

دره مجسمه

اگر در تور گروهی جزیره هرمز به دنبال یک مکان جذاب برای عکاسی هستید، دره مجسمه انتخابی مناسب برای شما است. کمی که به سنگ‌ها و صخره‌ها نگاه کنید، بسته به خلاقیت و نگاه خود، مجسمه‌هایی از حیوانات و اشیا مختلف می‌بینید. هنرمندی که این مجسمه‌ها را در دل سنگ‌های آهکی و رسوبی تراشیده است، باد و آب و عوامل فرسایشی است که در طول سالیان دراز، هنرنمایی طبیعت را به نمایش گذاشته‌اند.

 

قلعه پرتغالی‌ها

این خاک و این سرزمین در طول تاریخ، روزهای سختی را به چشم دیده و یکی از آن‌ها، سال‌های استعمار به دست پرتغالی‌ها است که رویای تسلط بر تنگه هرمز و مناطق استراتژیک آن را داشته‌اند. قلعه پرتغالی ها نیز در همین دوره استعمار ساخته شد. علاوه بر بنای خود قلعه می‌توانید از بازارچه محلی کنار آن نیز سوغات و صنایع دستی هرمز را تهیه کنید.

 

زندگی در جزیره هرمز

اگر این سوال برای شما پیش آمده است که آیا کسی در جزیره هرمز زندگی می‌کند، پاسخ آن مثبت است. در یکی از روستاهای جزیره هرمز، مردم بومی ساکن بوده و مشغول زندگی هستند، اما دیگر مناطق آن خالی از سکنه است. در سفر با تور گروهی جزیره هرمز، این فرصت را خواهید داشت تا از بافت مسکونی هرمز نیز دیدن کنید و از نزدیک با فرهنگ مردم محلی این جزیره شگفت‌انگیز آشنا شوید.

 

بهترین زمان تور جزیره هرمز

در اواخر بهار و فصل تابستان هوای هرمز گرم و شرجی است و انتخاب مناسبی برای سفر نخواهد بود، خب قطعا شما هم از گرمای شدید فراری هستید! از تابستان که گذر کنیم، با رسیدن به اواخر پاییز و پس از آن با آمدن زمستان، هوای جزیره هرمز معتدل و بهاری می‌شود و بهترین زمان است که باروبندیل سفر را ببندید و به مقصد این بهشت زمینی در جوار خلیج فارس راهی شوید.

 

سوالات متداول

چگونه می‌توان از مسیر زمینی به جزیره هرمز سفر کرد؟

در سفر زمینی با تور جزیره هرمز همسوسفر، ابتدا با قطار از تهران به مقصد بندرعباس حرکت می‌کنیم. پس از آن راهی اسکله شهید حقانی شده و مسیر خود به سمت هرمز را با شناور تندرو رهسپار می‌شویم.

چرا تور جزیره هرمز؟ چرا همسوسفر؟

چرا جزیره هرمز؟! با وجود زیبایی‌ها، مناظر، صخره‌های رنگین‌کمانی و دیدنی‌های بی‌شمار، پاسخ این سوال واضح است! همسوسفر نیز تمامی امکانات لازم برای سفر شما را فراهم کرده است تا بدون هیچ سختی و نگرانی راهی سفر شده و تنها به فکر تفریح و خوشگذرانی باشید.

برای سفر به جزیره هرمز چه وسایلی همراه خود ببریم؟

برای سفر با تور هرمز همراه برداشتن لباس و کفش مناسب، صندل، بادگیر، کوله پشتی، لوازم بهداشتی، لیوان شخصی و مدارک شناسایی را فراموش نکنید. در ضمن در این سفر به عینک آفتابی، کلاه، کرم ضدآفتاب، زیرانداز و قمقمه آب هم نیاز خواهید داشت.