قشم هنگام

قطار 4تخته - اقامتگاه بوم‌گردی
خبرم کن!
برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد اما چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای همسو به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل
قشم هنگام
قطار 4تخته - اقامتگاه بوم‌گردی


قشم و هنگام، دو جزیره در نزدیکی یکدیگر با زیبایی‌ها و مناظر اعجاب‌انگیز و مردمانی سخت‌کوش و مهربان است. خود را برای یک تور ترکیبی جذاب در آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس در کنار دلفین‌ها، جنگل‌های حرا و جزایر ناز آماده کنید. قشم و هنگام، دو نامی که وقتی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، باید در انتظار یک سفر هیجان‌انگیز پر از مناظر و شگفتی‌های منحصر به فرد باشید. تور قشم هنگام همسوسفر همان چیزی است که برای تماشای شگفتی‌های این منطقه به آن نیاز دارید!

 

قشم هنگام کجاست؟

قشم، عنوان بزرگ‌ترین جزیره ایران را به خود اختصاص داده و در آب‌های نیلگون خلیج فارس و تنگه هرمز واقع شده است. قشم را می‌توان یک ماهی بزرگ در میان آب دانست که در جنوب بندرعباس و استان هرمزگان قرار گرفته و مناطق شهری و روستایی مختلفی در آن وجود دارد. قدمت این جزیره به دوره ساسانی باز می‌گردد؛ البته تاریخ‌شناسان بر این باورند که حتی در دوره مادها نیز مردمانی در این جزیره سکونت داشته‌اند.

با کمی قایق‌سواری از قشم دور شویم تا به هنگام، جزیره‌ای با سواحل بی‌نظیر، دلفین‌های بازیگوش و مردم مهربان جزیره برسیم. در این جزیره خبری از هیاهوی شهر و خیابان و اتومبیل نیست؛ فرصتی است تا آرامش و زیبایی را به گونه‌ای دیگر تجربه کنید. این جزیره تنها ۳۶.۶ کیلومتر وسعت دارد و فاصله آن با قشم ۲۹ مایل دریایی است. جزیره هنگام از تجاوز پرتقالی‌ها تا استعمار انگلیس را در تاریخ خود به چشم دیده و از روزهای سخت گذشته است تا با افتخار به امروز برسد.

 

چرا تور قشم هنگام؟

جزایر جنوبی ایران بسیار زیبا و دیدنی هستند، حال اگر مقصد، دو جزیره قشم و هنگام باشد، همه چیز جذاب‌تر خواهد شد. قشم نگینی زیبا در آب‌های خلیج فارس است و با سواحل چشم‌نواز، جنگل‌های حرا و جزایر ناز، اوج شگفتی در مناطق جنوبی ایران را به نمایش می‌گذارد. ژئوپارک جزیره قشم و دره ستارگان بر زیبایی‌های جزیره افزوده و آن را به بهترین مقصد سفر تبدیل کرده است.

بخشی از تور قشم هنگام همسوسفر را مناظر و سواحل چشم‌نواز جزیره هنگام تشکیل می‌دهد تا همه چیز برای یک سفر آرامش‌بخش و فوق‌العاده آماده شود. البته تفریحات آبی و دریایی در این سفر آدرنالین خون شما را بالا می‌برد تا سفر شما تنها در آرامش دریا خلاصه نشود! در ضمن این سفر فرصتی برای آشنایی با فرهنگ بومیان جزیره و سبک زندگی مردم را نیز فراهم کرده است.

 

جاذبه‌های گردشگری تور قشم هنگام

ابتدا و انتهای سفر به قشم هنگام با سواحل، طبیعت، مناظر طبیعی و فرهنگ بومیان قشم گره خورده است. جاهای دیدنی قشم هنگام از بنادر و سواحل زیبا این دو جزیره آغاز می‌شود تا به دره ستارگان و تنگه چاهکوه برسد. تماشای غروب آفتاب در جزایر ناز همراه با سکوت آرامش‌بخش خلیج، بهترین تصویر ذهنی شما خواهد بود. دیدن بازارها و مردم محلی نیز فرصتی فراهم می‌کند تا زندگی در جزیره را از نزدیک لمس کنید. در نهایت آنچه از زیبایی جنگل‌های حرا شنیده‌اید را به چشم می‌بیند تا خاطره‌ای متفاوت از سفر به جنوب برای شما رقم بخورد.

 

دره ستارگان

دره ستارگان بخشی جذاب و دیدنی از ژئوپارک قشم بوده که در طی میلیون‌ها سال در اثر آب و باد و باران به وجود آمده است. این منطقه از ستون‌ها و حفره‌های مختلفی تشکیل شده که اثر عوامل زمین‌شناسی را به نمایش می‌گذارند. مسیر این دره را باید از میان حفره‌ها و صخره‌ها سپری کنید که قدم به قدم آن شگفتی است. افسانه‌ها از رفت‌وآمد و سکونت اجنه در این دره حکایت می‌کنند که شب هنگام صداهای عجیبی به گوش می‌رسد. اما نگران نباشید، اینجا جنی در کار نیست و آن صدا تنها مربوط به حرکت باد از میان حفره‌ها است.

 

جزایر ناز

در جنوب شرقی جزیره قشم به یکی از متفاوت‌ترین جزایر کوچک این منطقه می‌رسید که برای رفتن به آنجا باید صبور باشید و منتظر! در زمان جزر که سطح آب دریا پایین می‌آید، مسیری باریک و شنی از زیر آب نمایان می‌شود که قشم را به جزیره ناز متصل می‌کند؛ پس از طی کردن این مسیر، شما به جزیره ناز می‌رسید!

 

ساحل خماسی

ساحل خماسی منطقه‌ای بکر و جادویی در جزیره هنگام است که از زیباترین مکان‌ها در سفر با تور گروهی قشم هنگام خواهد بود. بر فراز این ساحل صخره‌ای، چشمان خود در آب‌های خلیج فارس از تماشای زیبایی سیراب کنید. برخی افراد به شیرجه زدن از بالای صخره‌های ساحل خماسی علاقه دارند که البته باید امکانات لازم مانند کلاه و عینک را به همراه داشته باشید.

 

جاذبه‌های فرهنگی تور قشم هنگام

در سفر به قشم هنگام، خوردن غذاهای محلی این منطقه همچون قلیه‌ماهی، هوآری (مرغ و ماهی)، حلیم گندم و ماهی برشته را از دست ندهید؛ طعمی که تا مدت‌ها آن را زیر زبان خود احساس خواهید کرد. این منطقه با آداب و رسوم خاص مردم زیباتر می‌شود؛ رسومی همچون جشن نخل و خرما، جشن میگو، جشن نوروز صیاد، مراسم قبله دعا و دیگر جشن‌ها که در فرهنگ و تاریخ این منطقه ریشه دارند. لباس‌های محلی مردم قشم نیز بسیار رنگارنگ و زیبا بوده و مناسب برای سازگاری با گرما و شرجی هوا است. البته استفاده از زیورآلات مختلف، زیبایی لباس خانم‌ها را چندین برابر می‌کند.

 

بهترین زمان تور قشم هنگام

جزیره قشم همچون دیگر مناطق جنوبی ایران، آب‌وهوای گرمی دارد که در تابستان‌ها، این گرما به اوج خود رسیده و برای اغلب افراد تحمل آن اصلا راحت نیست! شرجی و رطوبت هوا نیز مزید بر علت می‌شود تا نتوان در تابستان با تور قشم هنگام سفر کرد. در اواخر پاییز و زمستان، دمای هوا کاهش یافته و شرایط برای یک سفر جذاب به این جزایر شگفت‌انگیز خلیج فارس مهیا خواهد شد.

البته ممکن است در زمستان امکان استفاده از برخی تفریحات آبی را نداشته باشید، به همین دلیل بهترین زمان سفر با تور قشم هنگام همسوسفر را می‌توان اوایل بهار دانست که هم هوا خوب و مناسب بوده و هم می‌توانید از تمامی تفریحات آبی جزیره استفاده کنید؛ چه چیزی از این بهتر!

 

سوالات متداول

در سفر با تور قشم هنگام چه سوغاتی تهیه کنیم؟

اگر شما هم خرید خوراکی را به عنوان سوغات ترجیح می‌دهید، خرما، نان محلی و کیک هلر، بهترین سوغات قشم برای شما هستند. اما در سفر با تور گروهی قشم هنگام، تهیه صنایع دستی این منطقه همچون خوس دوزی، زری بافی، حصیربافی، تکه‌دوزی و... را فراموش نکنید.

چرا قشم و هنگام؟ چرا همسوسفر؟

اصلا قشم و هنگام آنقدر زیبا و شگفت‌انگیز است که جای هیچ سوالی را برای انتخاب این مقصد سفر باقی نمی‌گذارد. اگر سوال شما درباره انتخاب همسوسفر است، باید گفت که همسوسفر برنامه‌ای کامل از گشت و گذار در این دو جزیره با قیمتی مناسب در نظر گرفته و کلیه امکانات لازم را مهیا کرده است تا شما هیچ نگرانی نداشته باشید و تنها به لذت بردن از سفر فکر کنید.

در سفر به قشم هنگام چه وسایلی همراه خود ببریم؟

در این سفر جذاب با تور قشم هنگام همسوسفر، حتما کفش و لباس مناسب، کوله پشتی، کلاه، مدارک شناسایی، وسایل شخصی، عینک آفتابی، قمقمه آب، ملحفه و زیرانداز و صندل را همراه خود داشته باشید.