جزیره هنگام

جزیره‌ی ساحل‌های نقره‌ای
خبرم کن!
برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد اما چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای همسو به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل
جزیره هنگام
جزیره‌ی ساحل‌های نقره‌ای


نظر شما درباره یک سفر به جنوب ایران و جزیره‌ای خاص و منحصر به فرد چیست؟ تور جزیره هنگام همسوسفر بهترین انتخاب برای لذت بردن از سواحل خلیج فارس در جنوبی‌ترین مناطق ایران است تا در دامان طبیعت دریایی این منطقه آرامش را احساس کنید. البته تور گروهی جزیره هنگام با تفریح‌های آبی همچون شنا و قایق‌سواری، هیجان را نیز چاشنی این سفر جذاب کرده است. کوله خود را ببندید تا راهی جزیره هنگام شویم و از زیبایی‌ها و سواحل بکر آن برای تجربه یک سفر متفاوت بهره ببریم.

جزیره هنگام کجاست؟

جزیره هنگام از جمله جزایر جنوبی ایران در استان هرمزگان است که در نزدیکی جزیره قشم قرار دارد. فاصله بین قشم و هنگام تنها ۲۹ مایل دریایی است که این فاصله را باید با قایق طی کرد. این جزیره ۳۶.۶ کیلومتر وسعت دارد و در آن خبری از خیابان و اتومبیل نیست! در جزیره هنگام می‌توانید دور از هیاهوی شهرها، آرامش را با گوشت و پوست خود احساس کنید و از زیبایی‌های ساحل و دریا و نسیم خنک خلیج فارس لذت ببرید. اینجا قطعه‌ای از بهشت است که زیبایی‌های آن خاص و بکر باقی مانده‌اند.

 

چرا تور جزیره هنگام را انتخاب کنیم؟

هنگام، جزیره‌ای متفاوت با سواحل اعجاب‌انگیز است که مشابه آن را در هیچ منطقه‌ای دیگر از جنوب ایران نخواهید دید. ساحل خماسی و ساحل نقره‌ای هنگام، متفاوت‌ترین سواحل هستند که زیر نور ماه به رنگ آبی و با درخششی خاص دیده می‌شوند. در مسیر قشم به هنگام نیز احتمالا، بازی دلفین‌ها را خواهید دید، فقط کمی شانس نیاز دارید! تور جزیره هنگام از قطار تهران – بندرعباس آغاز می‌شود و مابقی مسیر تا هنگام با قایق‌های تندرو خواهد بود. در این سفر، مسئولیت همه چیز از گشت‌وگذار تا تفریح‌های آبی با همسوسفر است و شما تنها باید به فکر خوش‌گذرانی باشید!

 

جاذبه‌های گردشگری جزیره هنگام

جزیره هنگام با سواحل زیبا و خیره‌کننده شروع شده و به بازار محلی ختم می‌شود. از جاهای دیدنی جزیره هنگام می‌توان به ساحل خماسی، ساحل نقره‌ای و ساحل قیل اشاره کرد. در سفر به جزیره هنگام باید آرزو کنیم که بخت با ما یار باشد تا دلفین‌های بازیگوش و جذاب جزیره را هم ببینیم. شنا، شیرجه، قایق‌سواری و تفریح‌ها و بازی‌های‌ آبی نیز بخشی هیجان‌انگیز از تور جزیره هنگام همسوسفر است تا هیجان را نیز چاشنی آرامش ساحل کنید.

 

ساحل خماسی

خماسی از جمله سواحل زیبای خلیج فارس در جزیره هنگام است که چشم‌اندازی فوق‌العاده دارد. بر فراز صخره‌های ساحل خماسی بنشینید و خیره به آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس به آرامش برسید. تفریحات آبی در ساحل خماسی از همه جا جذاب‌تر خواهد بود، پس آماده شوید تا تنی به آب زده و به سفر خود کمی هیجان بدهید.

 

ساحل نقره‌ای

در شمال غربی جزیره هنگام به ساحل نقره ای می‌رسید که فرشی از شن‌های نقره‌ای و مشکی ساحل را پوشانده‌اند. درخشش شن‌های این ساحل به اندازه‌ای است که ساحل نقره‌ای را از تمامی سواحل ایران متمایز کرده است. شب هنگام در این ساحل، درخشش نور ماه روی شن‌ها و حضور فیتوپلانگتون‌ها باعث می‌شود تا خط ساحلی با رنگ آبی و جلوه‌ای خاص دیده شود.

 

زندگی در جزیره هنگام

هم‌اکنون در حدود ۵۰۰ نفر از مردم جنوب ایران، در جزیره هنگام زندگی می‌کنند که لهجه آن‌ها مشابه مردم قشم است. فعالیت اقتصادی مردم این جزیره از دیرباز تاکنون ماهیگیری بوده و البته برخی از مردم نیز در رستوران‌های محلی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی مشغول به کار هستند. البته تولید صنایع دستیِ زیبای جنوبی و فروش آن‌ها به گردشگران نیز از جمله مشاغل فعال در این جزیره زیبا است. از صفا و صمیمیت و مهربانی مردم جزیره هنگام نیز هر چه بگوییم، کم گفته‌ایم. در عمق چشمان این مردمان تنها مهربانی دیده می‌شود و بس!

 

بهترین زمان تور جزیره هنگام

نام مناطق جنوبی ایران در خط ساحلی خلیج فارس با گرما و شرجی هوا همراه است و جزیره هنگام نیز این‌چنین خواهد بود. البته زیبایی‌های هنگام فصل و ماه نمی‌شناسد، اما در تابستان گرمای هوای عامل محدودکننده‌ای است که باعث می‌شود تا کمتر کسی در فکر سفر تابستانی به هنگام باشد. از اواخر پاییز تا زمستان دمای هوای کاهش یافته و شرایط سفر با تور جزیره هنگام فراهم می‌شود، اما احتمالا بعضی از تفریحات آبی را به‌خاطر سرمای آب از دست می‌دهید‌.

بهترین زمان سفر به جزیره هنگام، اوایل بهار است که هوا خنک بهاری است و می‌توان بازی‌های آبی مانند شنا و شیرجه در آب را نیز تجربه کرد.

 

سوالات متداول

در سفر با تور جزیره هنگام به چه وسایلی نیاز داریم؟

در تور گروهی جزیره هنگام به مدارک شناسایی، لوازم شخصی، لباس و کفش مناسب، صندل، لیوان شخصی و بادگیر نیاز دارید. درضمن هوا آفتابی است، پس کرم ضدآفتاب، کلاه و عینک آفتابی را نیز فراموش نکنید.

در تور جزیره هنگام همسوسفر، مسیر تهران تا هنگام را چگونه سپری می‌کنیم؟

در ابتدا با قطار از تهران به سمت بندرعباس حرکت می‌کنیم و ما کوپه به کوپه در کنار شما خواهیم بود و‌ پس از رسیدن به بندرعباس، راهی اسکله می‌شویم تا ادامه مسیر تا هنگام را با قایق‌های تندرو سپری کنیم.

در سفر به جزیره هنگام چه سوغاتی بخریم؟

در سفر به جنوب ایران و جزیره هنگام می‌توانید برای سوغات، خوراکی‌هایی مانند خرما خریداری کنید. البته صنایع دستی مردم هنگام نیز بهترین سوغات این جزیره شگفت‌انگیز است. هنر دست هنرمندان بومی هنگام همچون حصیربافی بسیار زیبا و چشم‌نواز هستند.

چرا تور جزیره هنگام را با همسوسفر همراه شویم؟

همسوسفر بهترین شرایط برای سفر به جزیره هنگام را فراهم کرده است تا در کنار بازدید از سواحل و مناظر هنگام، تفریحات و بازی‌های آبی را نیز تجربه کنید. کلیه مسئولیت‌های سفر نیز بر عهده همسوسفر خواهد بود تا شما هیچ نگرانی نداشته باشید.